GEMEENTE HAARLEMMERMEER - De apparatuur die baliemedewerkers van de gemeente gebruiken om paspoorten of identiteitskaarten (ID-kaarten) voor inwoners aan te vragen, wordt vervangen. Dat gebeurt in heel Nederland.

De apparatuur wordt op de vier locaties van de gemeente Haarlemmermeer op verschillende dagen in oktober en november vervangen. Inwoners kunnen daar op die dag geen paspoort of ID-kaart aanvragen. Ze kunnen die dag wel bij een andere balie van de gemeente terecht voor een paspoort of ID-kaart. Ze moeten hun nieuwe paspoort of ID-kaart wel ophalen op dezelfde locatie als waar ze het hebben aangevraagd. De apparatuur wordt vervangen op:

- Raadhuis Hoofddorp: maandag 28 oktoberservicecentrum.
- Halfweg: donderdag 31 oktoberservicecentrum.
- Nieuw-Vennep: vrijdag 8 novembergemeentebalie.
- Schiphol: vrijdag 15 november.

Op de genoemde dagen een paspoort of ID-kaart ophalen kan wel.

Wie een paspoort aanvraagt, kan het na vier werkdagen afhalen. Laten thuisbezorgen kan ook. De gemeente adviseert inwoners om een afspraak te maken om een paspoort of ID-kaart aan te vragen. Van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 13.00 uur kunnen inwoners ook zonder afspraak langskomen op het raadhuis in Hoofddorp of de servicecentra in Nieuw-Vennep en Halfweg.